zondag 11 september 2016

De Quest is terug

De Quest is weer terug! Netjes gerepareerd door Velomobiel.nl. Gisteren heb ik 'm in een vrij relaxed tempo teruggereden, vandaag had ik zin om weer eens lekker hard te trappen. Hoewel ik normaal geen Strava gebruik op de Quest - ik laat me er toch door opfokken en de Quest gaat toch al zo snel - heb ik de rit nu wel geregistreerd. Pardoes reed ik 7x een KOM. Ik vrees dat daar gedonder van komt.

Het was niet mijn bedoeling om KOMs te rijden; die eer gun ik mezelf wel met de RaptoBike maar de Quest is zo veel sneller dan een racefiets dat er inderdaad een aparte klasse voor zou moeten zijn. De laatste KOM op de Achterdijk is er één waar veel Utrechtse fietsers om strijden. Ik was zo lekker aan het trappen daar, bijna thuis dus heerlijk nog even alles geven (ik kon mezelf zelf niet inhouden om te schreeuwen, wat ik anders *nooit* doe) en toen zag ik een snelle jongen voor me rijden. Flink hard reed hij maar ik wilde 'm graag nog minstens even aantikken voordat ik af zou slaan richting Marsdijk. Ik kan dat niet laten, sorry.

7 opmerkingen:

Paul van Roekel zei

3 kom's daar kom't gedonder van ;-)

Piet zei

privacy-instellingen + verzoek om te volgen: dat scheelt al een heel stuk. Waardeloos dat Strava geen klasse velomobielen wil toevoegen. Alleen al om die reden zal ik nooit een betaald abonnement nemen.

rv zei

Bleken niet 3 maar 7 KOMs te zijn. Idd ondertussen al gevlagd...

rob, nieuwegein zei

Ik zit sinds vandaag ook op Strava. Zal er rekening meehouden om de Achterdijk een keer op volle snelheid te nemen.

Kees van Malssen, oud-voorzitter NVHPV zei

Bij het vlaggen hoort ook een reden gegeven te worden. Wat werd er bij jouw vlaggetje gezegd? Zelf zou ik het jammer vinden als je niet met alle soorten fietsen bij elkaar in een klassement kunt staan. Dan zou met de quest rijden opeens geen fietsen meer zijn? En dan een apart sub-klassement voor tijdritfietsen, mountainbikes, omafietsen, noem-maar-op fietsen. Ze kunnen immers ook een klassement per club of per leeftijdscategorie instellen.

rv zei

Bij het vlaggetje stond meen ik iets over gevaarlijke situaties. Ik heb geen clue.

rv zei

@rob, kunnen we je ook volgen op Strava?